2010. október 17., vasárnap

Sport és egészség!

Kedves Olvasó!

Az Európai Unió álltal 2007-ben kiadott „ Weissbuch Sport”–ban szereplő adatok szerint kiemelt szerepet kapott a sport és a rendszeres testmozgás. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint felnőtteknek 30 perc, gyerekeknek 60 perc sport vagy más jellegű mozgás szükséges naponta. A vizsgálatok megmutatták, hogy a lakosságnál egy szemléletváltás jött létre, amelyben a sportot nemcsak teljesítménynövekedésre, hanem elsősorban egy egészség orientált életstílus részeként alkalmazzák. Tisztában kell lennünk azzal, hogy optimális eredmény eléréséhez többre van szükségünk, mint egy jó felszerelés, profi edzésterv, sportorientált étkezés.

Az, aki a testétől többet szeretne mindegy, hogy fizikai vagy szellemi teljesítményt, annak a vitál anyag tárolókat optimalizálnia kell, mert különben ezek az egészség és teljesítmény csökkenéséhez vezethetnek. Ennek megelőzéséhez egy vitálanyag kiegészítés ajánlott.

A vitálanyag keverékek előnyei a sportban:
  • erősítik az immunrendszert
  • meggyorsítják a regenerációs időt
  • hatnak a szabadgyökök ellen ( antioxidánsok)
  • a porcszövetek kopását gátolják és ellenállást biztosítanak
  • optimalizálják az energia szükségletet
  • segítik a mentális erőt
Így egy magas teljesítő képesség és a hétköznapi vitalitás javulása is lehetséges.
Hogy megjöjjön a kedve a mozgáshoz, egy biztonságos, egészséges sportoláshoz! 

Táplálkozás és Sport
A sportoló figyelmét általában az elegendő szénhidrát, zsírok, fehérjék bevitelére fordítja.
Ki gondol a vitál anyagokra, mint pl-vitamin, ásványi anyagok és aminosavakra?
(Az aminosavaknál fenn áll a veszélye egy túl magas zsírfogyasztásnak.)
Egy sportoló vitál szükségletének kielégítésére hatalmas mennyiségű gyümölcsöt, zöldséget kellene fogyasztania.

Például:
Vitamin C 950 mg   1,5 kg Citrusfélék
Vitamin E 150 mg 630 ml Bogáncsolaj
ß-Carotin 15 mg 3 kg Paradicsom
(vgl. Studie Ciba Geigy)  

Ha az ajánlott napi gyümölcs és zöldség adagokat fogyasztanánk, akkor sem biztos a mikro tápanyagok mennyiségének bevitele.
A fizikailag és szellemileg erősen igénybe vett élsportolók, de akár az alkalmi sportolók is pusztán egészséges táplálkozással aligha tudják fedezni fokozott esszenciális tápanyag-, azaz vitamin-, nyomelem- és ásványi anyag szükségletüket. A mindennapi stressz, a hajsza, a dohányzás, az alkohol, az egyoldalú táplálkozás (pl. diéták, munkahelyi étkezés) és a környezeti hatások tovább növelik a tápanyagok iránti igényt. Élelmiszereink, elsősorban a gyümölcsök és a zöldségek esszenciális tápanyagtartalma a talaj túltrágyázása és kilúgozása miatt jelentősen csökken.  A növekvő környezeti terhelés tovább rontja az élelmiszerek minőségét.
Akkor is, ha a sportoló vagy atléta számára a kiegyensúlyozott és változatos táplálkozás egyik alapvető követelmény.

Szüksége van a sportolónak táplálék kiegészítőre-sport, élelmiszerre? 
Minden sportolónak szüksége van egy magasabb vitálanyag tartalékra. A tárolók hosszabb idő után kiürülhetnek, ha nem gondoskodunk megfelelő utánpótlásról.
Előbb vagy utóbb a túl alacsony vitál anyagszint miatt a szervezet anyagcseréje már nem tud optimálisan működni.
Ezáltal megnövekszik a fertőzésre és sérülésre való hajlam, mert túlterhelés alatt van a szervezete.

Teljesítmény megtartás és teljesítménynövelés csak akkor érhető el, ha a szervezet a szükséges tápanyagokhoz hozzá jut.

10 megjegyzés: